måndag 8 juni 2009

Vattenfallskort -Så gör man

Idag kommer en favorit i repris! Camillas fina beskrivning av vattenfallskort!

Idag ska jag bjuda på lite instruktioner för vattenfallskortet,jag har gjort en fotoserie & om ni inte förstår så hojta i kommentaren så ska jag försöka förklara bättre.

Först skär du ut en remsa på 25x5,5 cm (jag börjar på 25 cm lång så blir den för lång kan man trimma ned den.
Biga (vik) den på 5cm,7cm,9cm,11cm som ni ser jag gjort här.



Sedan viker du så du får "rätsidan" inåt.
(De små bitarna ska limmas på avigsidan.)



Sedan så skär du till 4 st bitar med CS 5,5x5cm & 4 bitar med stämpelpapper eller möstrat papper dom ska vara lite mindre 5x4,5cm.
Sedan monterar du Stämplat-/mönsterpapper på CS bitarna & limmar fast på den på den långa remsan som är längst till höger på den översta bilden.



Sedan så limmar du bara en bit på näst kommande som ska sitta på den "lilla biten" nr2 från höger på den översta bilden.



Så fortsätter du montera dem & när alla är monterade så ser det ut såhär.


Jag stämplar på rätsidan (om du har CS med struktur) detta blir själva "utdraget"



Skär till en remsa som är 2x12cm(längden kan trimmas efter vad du ska montera den på).



Så limmar du fast den ovanpå remsan.



Vik in & sätt fast band.
Klart att montera fast.



Som sagt hojta om man inte förstår!!


Välkommen åter!!
♥♥♥ Camilla~ Kamilla ♥♥♥

48 kommentarer:

joggemia sa...

Kanon! Här hittar man ju massor med nyttiga tips!

Anonym sa...

Tack för beskrivningen, det måste jag testa någon gång!

Anonym sa...

Kanon, detta ska testas!

Anonym sa...

Tack än en gång ... nu finns det snart inga skäl till att INTE prova ...

Göteborg
/ Carina

Pernilla sa...

Åh vad roligt, det här måste jag testa!

Anonym sa...

Jättefin och bra föklaring på hur man gör. Ska testa och återkommer med frågor om något är oklart! Längtar till nästa helg när jag är på Svenska Mässan i GÖTEBORG!!

Anonym sa...

Jättefin och bra föklaring på hur man gör. Ska testa och återkommer med frågor om något är oklart! Längtar till nästa helg när jag är på Svenska Mässan i GÖTEBORG!!

Unknown sa...

Tack för beskrivningen, kortet var så kul tycker jag!!
Massor med inspiration ni förmedlar ut i sybervärlden!
Kram Elisabeth

Unknown sa...

Hmmm... skulle man skriva Göteborg i varje kommentar kanske? Är lite trött i huuuvvet... ;-)

Anonym sa...

Toppen med beskrivningar tycker jag!!
GÖTEBORG !:o)

Tiggy sa...

Spännande idé. Vill fortfarande till GÖTEBORG.

Anonym sa...

ÅÅåååh. vad gulligt!!!!!!

Millas blogg sa...

Tack för beskrivningen. Måste testa.

Anonym sa...

Det hade inte varit helt fel att vinna en biljett till mässan i GÖTEBORG! :D Kortet var jätteläckert, det måste jag allt ta o prova..

Anonym sa...

Tackar och bockar, kul idé med en bra förklaring ;) Tror inte att det ska vara några problem att först, skulle det vara det kanske jag passar på att fråga nästa i helg i Göteborg!

Anonym sa...

Mmmm, det där måste jag nog testa någon gång... Man kan ju prova med vanligt kopieringspapper först, för att se om man förstått det rätt )så slipper man kvadda en hel CS). ;0)

Ulrika sa...

Tackar för beskrivningen!! Måste testa!

Göteborg

Anonym sa...

ååå var kul att ni gör så bra beskrivningar!!! Blir jättesugen på att testa!!
Trevlig helg!!

Anonym sa...

Ses i göteborg och det ska bli såå kul.
MVH

Anonym sa...

Tack för beskrivningen!

Har gjort ett kort efter dennu!

Länge leve GÖTEBORG!!!

/Ann-Charlotte A

Anonym sa...

Bra med beskrivningar, nu ska jag försöka.

Anonym sa...

Vad bra med beskrivning av vattenfallskort. Kanske orkar pröva mig på efter jobbet i morgon..

Oxå var det GÖTEBORG, *hihi*

Anonym sa...

Mycket tjusigt!

Inte kommer jag mig till Göteborg, inte.. men jag hoppas (för en gångs skull) ha turen på den andra tävlingen.;-)

/annkan

Petraso sa...

OjOj så mycket roliga tips!!!

Känn ingen sorg ni som inte kommer till GÖTEBORG för stämpelstudion finns ju på webben också!!!

Ulle sa...

Vilken otroligt bra beskrivning, se ju inte ut som man skulle kunna missa något här ... :)

Anonym sa...

Alltid lika kul att se vad ni skapar.
Vi ses väl i GÖTEBORG för i eran monter kommer jag att vara :)

Monica S

EmmaP sa...

Tack för förklaringen, nu ska vi se om jag vågar mig på att försöka.

Karin sa...

Vilken bra förklaring!

Karolina/karehed sa...

Härligt kort och annorlunda utformning!

Jag vill gärna vinna en biljett till mässan i Göteborg :0)

Anonym sa...

Vad bra nu är et bara att köra
Ktam Christina

Monika sa...

Oj oj, det här måste jag testa när barnen har lagt sig i kväll! åsså GÖTEBORG då änna!

Malin/malwa sa...

Tack för beskrivningen. De här korten är så häftiga!

Karin sa...

Supercoolt kort!! =) kalas med beskrivningen... å så GÖTEBORG då!

Anonym sa...

bra beskrivning :) det blir ju bara så coolt! :D


www.bleckvardsscrap.bloggagratis.se

Malmis sa...

Vad fint med ett halloweenkort i vattenfallsvariant... Jag ska fortfarande till mässan i GÖTEBORG... :)

/Pyttisens mamma

kela sa...

Oj vilket häftigt kort :-D Det ska jag testa göra nån dag :-D

Anonym sa...

GÖTEBORG! :P
Daniela (http://neliz.se)

Anonym sa...

Finfint kort! Skall testas helt klart. kanske hittar saker på mässan i GÖTEBORG? hehe

-Yvonne http://lillapluppen.blogg.se/

Maria /Maskan sa...

Bra beskrivning, skall nog kunna fixa till något liknande!
/Maria

Anonym sa...

Skyndar mig att lämna en kommentar för jag vill gärna ha en biljett till GÖTEBORGS mässan. :)
/ Eva A

Anonym sa...

Springer in för en sista kommentar- då jag inte hittar något inlägg för idag, söndag, så skriver jag ett till på samma dag.;-)

/annkan

Anonym sa...

Kul kort idé. Vill också till GÖTEBORG nästa helg!
/AnnaJo

Anonym sa...

Så roligt med beskrivningar. Måste prövas någon dag.
Kanske det hinns med innan mässan i GÖTEBORG.
//Tilda

Unknown sa...

Så fort jag får en stund över skall jag prova, verkar hur kul som helst!

Anonym sa...

Heja Kamilla!!!! GÖTEBORG....

Anonym sa...

Tar en lott för den 31/8 också. Vill ju så gärna vinna biljett till mässan i GÖTEBORG!!

Emelie sa...

snyggt kort

Sofie sa...

Tack för inspirationen. Gjorde ett sådant här kort i går och det blev kanonbra!