måndag 21 september 2009

Vårt nya DesignTeam!

Här kommer de äntligen, vårt härliga nya Design Team :)
Det är tre fantastiskt duktiga tjejer, och vi ser verkligen fram emot att se vad de kommer skapa framöver :)
***


Hej allesammans!

Jag heter Linda Horn, kallar mig Scraplinda på de flesta ställena på nätet. Jag är 36 år, bor i Linköping tillsammans med min familj: maken Marcus 36 år, sonen Lucas 11 år och dottern Leia 1,5 år. Ja, de två hundarna med så klart, chihuahuahanarna Chabo 4 år och Chico 3 år.

Jag har tillsvidare sjukersättning, det man förr kallade sjukpensionär. Så jag har nästan hela dagarna till att scrappa! Vilket har gått mycket bättre sedan jag fick en egen hörna i sovrummet, och slapp husera på köksbordet. Jag är också studiecirkelledare till två kortskapande cirklar, i den ena är det en järnklick tjejer som har hängt med sedan starten, de är på sin sjätte termin hos mig nu.

När jag började göra kort och scrappa, är svårt att sätta fingret på. Det började med att jag upptäckte decoupage hösten 2004. Stod på en julmarknad och sålde slut i princip allt jag gjort, och jag älskade det. Våren 2006 höll jag min första studiecirkel i ämnet, deltagarna tyckte det var kul och ville fortsätta.

Vi kom så smått in på att göra kort, eftersom det blir så vackert att ha decoupage på kort, och vårterminen -09 blev det mer scrappade kort. Det var också då jag startade min blogg, mitt första kort publicerade jag den 14 februari. Det tog ett tag innan jag ens var bra på att skapa kort, och det tog ännu längre tid innan jag blev någorlunda på att skapa LO:s. Jag har nog några olika stilar när jag scrappar, jag älskar vintage, men kan även scrappa i klara färger, både "less is more" och dekorationer i massor! Bland det roligaste jag vet är att sätta mig in i en ny kortvikning.

Att få vara DT här hos Stämpelstudion är mycket, mycket hedrande, och enormt spännande och utmanande. Jag ser detta som en stor möjlighet att utmana mig själv i mitt skapande, och hoppas att jag lyckas inspirera många med mina alster. Ett stort tack till Linda för förtroendet!


***

Hej Jag heter Therese Bäck och är 36 år.
Mitt nick och DT namn är Tessalonika. Bor i Herrljunga med min underbara sambo och 2 killar på 2 & 6 år, Musse och Bobo.
Jag jobbar som Behandlingsassisten och administratör på ett behandlingshem. Mina intressen är ridning, min trädgård men framför allt scrappbooking. Upptäckte denna underbara hobby i slutet av 2007. Jag kände genast att detta var min grej, sedan dess har det gått från 0-100. Pysslar nästan varje dag!! Älskar att få nya utmaningar och att skapa med mina fotografier. När jag scrappar älskar jag att ösa på med dekorationer likaväl att göra rena avskalade LO,n. Försöker vara ganska bred i mitt sätt att skapa!! Gillar att pysslar med allt, LO,n kortmakeri men jag gillar också att altra diverse prylar. Gillar även att rita skisser. Min absoluta måste pryl är Chalk & glace + att jag är tokig i mönsterpapper.... Min blogg:http://tessanskortpyssel.blogspot.com
Det skall bli jätteroligt att få inspirera er med Stämpelstudions underbara sortiment //Tessalonika

***

Jag heter Camilla och kallar mig för Mill@n på de forum som jag är aktiv.
Jag har två barn och bor och arbetar i Stenungsund, ca 5 mil norr om Göteborg.
Scrappandet av kort har helt tagit över min fritid!
Det började för 5-6 år sedan med att jag ville göra mina egna personliga julkort och då köpte jag
mina första stämplar till jul och skapade en ny design varje år. Numera blir det några nya kort varje vecka. . . .
Julen är fortfarande en högtid som jag älskar, vi försöker ha mycket tid för att pyssla i advent.
Jag gillar att göra ganska enkla kort utan för många detaljer men gärna i många lager papper.
Både gulliga och stilrena motiv finns i mina stämpelgömmor som ständigt ökar i omfång....
Nya tekniker och spännande vikningar provar jag också emellanåt, just nu är distressrutor något som jag gärna gör.
Ibland altrar jag något kul också, omväxling förnöjer och det finns oändliga möjligheter med att jobba med scrapbooking!
Jag har en egen blogg där jag brukar presentera mina alster, det är roligt att ha lite kontakt och utbyte med andra scraptokiga ute i landet.
Jag ser fram emot att få skapa för Stämpelstudion, jag är fantastiskt glad för att ha fått förtroendet!
Vi ses!
Mill@n


3 kommentarer:

Ida sa...

Grattis Tjejer!!! Jag kan säga att ni kommer ha fantastiskt kul som DT åt stämpelstudion :-) Ska bli så skoj att se vad ni hittar på för något!
Kramar från gamla Dt Ida/ Tatoo rosen

Carola sa...

Grattis! Det ska bli kul att se vad ni ska inspirera oss med :)

Gurkiss sa...

STORT GRATTIS tjejer till er DT plats :)

Kram Gurkiss