lördag 7 november 2009

3 stämplar & ett tomt ark



Denna gången har jag valt att inte skapa från mönstrat papper utan jag började med ett blankt akvarellpapper. Jag har ju skapat i grönt hittills så jag fortsätter i samma färgskala. Formatet är lite mindre än vad jag brukar, nämligen 5.5"x5.5". Den härliga gammaldags textstämpeln är kul att använda som kantstämpel vilket jag testat på framkanten. Lodräta remsan; Granarna och är stämplade med distresser (Frayed burlap), snöstjärnorna med clear dyna och sedan embossade med clearpulver. Sedan har jag lekt loss med olika lager/färger med distresser, de svaga färgerna först och så är det dags av avsluta när man är nöjd. . . Kortbasen har fått lite spridda snöstjärnor i två nyanser (Frayed burlap & Old paper) och så textstämpeln i framkanten. Kronan på verket blir textstämpeln i sin helhet, distressad i kanterna och med en liten platta bakom med textstämpel på kanterna igen, allt med akvarellpapperet som bas.
Hoppas att detta inspirerade att skapa utan mönsterpapper någon gång då & då. Jag tycker att det är roligt att skapa kort som är enkla och välmatchade och ganska enkelt även om jag älskar mönstrade papper och har några stycken. . . Alla stämplar finner ni i webshoppen som vanligt!
Material lista;
Papper: Akvarellpapper 300 gr
Ha en fortsatt trevlig helg och glöm inte att skapa något till tävlingen som pågår!
Ha det gott!!
Mill@n

Inga kommentarer: