måndag 23 november 2009

Konvolutkort på nytt sätt

Idag visar jag en annorlunda LO, där jag använt ett konvolutkort. Jag tycker om att gömma fotot, har inte gjort det så mycket hittills, borde faktiskt göra det oftare. Kul när det händer något på LO:n också, inte bara fin att titta på.


Jag har monterat upp ett av de vackra Vivi Gade Design-papprena på ett cardstock för lite bättre stadga, efter att jag punchat kanterna med en MS-kantstans. Svårt att få till snygga hörn när det är en ren kantstans, men det gick ganska bra ändå. Jag mätte ut mitten, och började stansa därifrån, så att jag skulle vara på samma ställe i alla hörn. Ett band av punchinella som bakgrund till det guldiga, mycket lyxiga konvolutkortet, som fått en stängning av ett utklippt hjärta med ett lite större brunt hjärta bakom - och så magneter. Runt om konvolutet sitter underbara, himmelska rosor, stora och riktigt läckra! Körsbärsblommor, och gröna blad, och en underbart söt liten bjällra gör dem sällskap. På vänstra sidan har jag stansat ut blommor i olika storlekar (tack för lånet A) och grenar (tack för lånet K). Blommorna har jag stuckit en brad igenom, sedan sprayat dem med vatten, för att sen knöla ihop dem. När de var torra, formade jag till dem som jag ville ha dem, och sprayade egengjord perfect pearl gold på dem. Likadant gjorde jag med utstansade hjärtan, men här sprayade jag direkt med perfect pearl, och knölade.


Inuti konvolutet sitter ett foto på min underbare son, när han skulle lussa för grannarna. Han är 4 månader gammal, morgontrött - fast det kan man inte se va?? ;-) - och utstyrd med stjärngossestrut och stjärna. Med tanke på guldet i struten och stjärnan tyckte jag konvolutet var som klippt och skuret för detta kortet, eller hur? Har skrapat lite i kanterna på fotot, för att tona ner den romantiska stilen lite, sen monterat det på vit cardstock, som blivit doodlat med liknande streck i svart. Wellpapp - jag älskar ju wellpapp!! Var ju tvungen att ha lite här med, som jag distressat i kanterna. Allt är sen monterat på brun cardstock som doodlats med vit penna i kanterna, och stansade hörn. På detta har jag sen monterat band snöflingor, glittriga snöflingebrads och söte lille Billy, bärandes på en pakethög.


Under fotot sticker en tag ut, där jag ska skriva ner lite journaling om lille Lucas första luciafirande. Satte fast bandet i tagen med en brad, fungerade utmärkt!

Materiallista
Brun & mörkbrun cardstock, vit slät cardstock
Designpapper Vivi Gade Design
Guldigt konvolutkort
Röd punchinella
Stora, röda rosor
Vita körsbärsblommor
Blad
Bjällra
Bruna brads
Snöflingebrads vit, silver och blå
Band blå snöflingor
Stämpel "Lilly & Billy - Itty bitty Christmas" från PinkCatStudio
Vit glittrig tag
Övrigt: wellpapp, magnet, Martha Stewart-punch Doily Lace, diverse blompunchar, grenpunch, hjärtpunch.

Ha en trevlig vecka!! Kram ScrapLinda

1 kommentar:

Gurkiss Scrappande sa...

Super läckert :)

Kram Gurkiss