onsdag 13 augusti 2008

Fixa till kanterna

Många (kanske de flesta till och med) stämplar blir snyggast av att klippas ut, men det finns en hel del som jag tycker blir snyggast att ha i en vit ruta på kortet. Då vill jag gärna göra något med kanten för att få lite mer liv i kortet och rama in motivet. Du kan göra raka streck runt, "raksöm" med penna, bara chalka, göra prickar eller liknande. Använd fantasin eller inspieras av andra. Variation förnöjer, som de säger! I mitt exempel har jag först ritat svarta streck med en penna enligt bilden.



Här kan det vara bra att använda två olika fluid chalks, en mörkare och en ljusare. Oftast använder jag en svart till allt jag gör, men i det här fallet fick det bli två bruna nyanser.



Börja med den mörkare och dra runt kanterna längst ut.



Sedan avslutar du med att dra med den ljusare lite längre in. Jag har medvetet kladdat lite längre in på vissa ställen, det gör jag gärna.




Det var allt. Resultatet med färdigt kort kommer en annan dag. ;)
Linda/Knorrigt

Inga kommentarer: