tisdag 22 juli 2008

Maska

Jag gillar att maska & leka med färg & form.
På LO:n "Our baby girl" har jag maskat en tag
Först klistrade jag en lite bit postit-note över själva hålet för det ville jag skulle vara ursprungs färgen.
sedan tog jag fluidchalk "chestnut roan" & duttade ett mönster,dynan har ju formen av ett blad,vilket jag tycker blir ganska snyggt.
Jag har ritat cirklar med passaren & klippt ut i kraftigt papper,Cardstock duger bra,eller annat tjockt papper.
Sedan håller du fast Cirkeln (eller vad du valt att maska) & stryker med chalken (jag valde "Orchid pastel") innifrån & ut,så det blir "strålande" märken.
Dekorera tagen efter eget tycke & smak.
Jag valde dom söta princesskronorna & Organzaband i rosa toner.
*Fniss* Ber om ursäkt för det oproffessionella kladdpapperet under...
Sedan är det bara att skriva din journaling på en snygg tag du själv gjort!
Visst var det enkelt!
Vi ses!! //Kamilla

Inga kommentarer: