onsdag 23 december 2009

Julinspiration från oss DTtjejer

Hoppas att ni har det bra i julstöket, denna tiden är den absolut bästa under vinterhalvåret tycker jag!! Idag är det bara några få måsten, sedan julefrid att njuta av! Vi i DTteamet vill bjuda er på lite sista-minuten inspiration på jultemat.




Tessalonikas altrade ask;
Jag har valt att altra en julask.Jag har använt mig av Inkidos underbara julpapper i isande blå ton!! Chalkat kanterna svarta. Band och dekorerat med blå puncinella, wellpapp och utstansade löv från handstansen från Martha Stewart.

ScrapLindaskort;
Jag har gjort mitt inspirationsbidrag av spillbitar, därför har kortet det lite konstiga måttet 15 x 7,5 cm. Stommen är grön cardstock, som jag sen lagt en matta på med Ladybug with Friends - Ginger Joy. Därefter lite grön punchinella, och sen wellpapp som är målad med vit akrylfärg. Några snöflingor utstansade i vit cardstock singlar ner över granarna, med distresser och glitterlim på sig. Granarna är uppstämplade med hjälp av olika gröna tombowpennor, och utklippta, har lagt dem lite ovanpå varandra och lagt glitterlim som snö lite här och var. Ett band sitter fasthäftat med häftklammer under granarna. Skylten "GOD JUL" har jag skrivit ut på datorn, skurit till som en banderoll, och så har den och allt annat fått lite distressfärg på kanterna.

Sist ut är Mill@ns julkort, även det med ingredienserna punchinella, utstansat & wellpapp. Min wellpapp syns inte riktigt, jag kräppade vellumpapper, så min wellpapp är lite mer skir och inte riktigt så rå i sin framtoning. Övriga stämplar och papper kommer från Inkido. Jag har fortfarande kvar lite från förra årets julpapper från Inkido men jag vågar knappt använda dem, jag vill inte att de skall ta slut!!
Nu vill vi i Stämpelstudions DTgäng önska alla våra bloggläsare och även vår uppdragsgivare en riktigt GOD JUL! Titta gärna in imorgon igen för då bloggar Tessalonika!

Inga kommentarer: