söndag 13 december 2009

Servettask med Little Yellow Bicycle

Ett helt underbart grönt mönsterark fick jag med i paketet, och där fick jag allt fundera länge på vad jag skulle göra med det. Men så hade jag varit på Ikea och köpt avlånga servetter till jul. De passade ju inte i de vanliga servettaskarna, så fick det bli en ny ask till servetterna av det vackra gröna, pappret.


Jag skar till stommen av ett uppätet flingpaket, målade det vitt med akrylfärg. Sen skar jag till mattor av grön cardstock, och ytterligare matta av det vackra pappret från Little Yellow Bicycle. Pappret har ett clearembossat swirlmönster, som gör att hela asken skimrar. Alla kanter är distressade, sen har jag stansat ut en vacker kant med MS-stans och monterat längst ner på asken. Runt hela asken har jag satt ett tunt vackert sidenband, som sitter fast med hjälp av stämpelmotivet. Själva stämpeln får jag återkomma om, var den kommer ifrån, här har jag färglagt med tombow och klippt ut den. Sen är den monterad på vit cardstock som är embossad i Cuttlebugen, och så har jag satt Lilly & Billys lilla söta julhälsning i mitten. Den är delvis stämplad två gånger och monterad med 3d-kuddar för att få lite höjd, och så lite glossy på det.


En närbild på stämpeln och rosorna. Längst in i julstjärnorna har jag färglagt med guldpennan, och sen lagt på glossy. Polkagrisränderna i julsigillet är färglagda med glitterlim, det blev jättefint! Under rosorna sitter utstansade blad som har fått lite snö på sig, och i rosetten har jag knutit fast en av de söta små klockorna.

Hoppas ni får en härlig vecka, här har jag idag -2,7° kallt och 2-3 cm snö - så mysigt!

Kram ScrapLinda

Inga kommentarer: