lördag 12 december 2009

Stilrent med Julkulor


Eftersom jag älskar julen fortsätter jag med mer julinspiration så länge jag bara kan. Här har jag stämplat (brun dyna och clear embossingpulver) en julkula från Reprint två gånger på mönstrat papper från Deja Views. På den ena kulan klippte jag bort den spetsiga delen. Det prickiga papperet har jag använt tidigare, det kommer från Papirdesign och matchade det röda så bra. Jag gjorde en fotomatta i flera lager där det understa lagret har torrembossats med en QK goozebump die. Som avslutning använde jag de superfina stickersbokstäverna från Storytellers.
Måste även göra lite reklam för det fina tunna satinbandet i 1/16", det är inte alltid så lätt att få tag på såpass tunna band i Sverige numera, tunnaste 'standard' i sybehörsbutiker är 3 mm vilket är litet bredare.
Hoppas att ni nu kan njuta lite av härliga advent! Själv tycker jag att tiden bara rusar fram!! Mindre än två veckor kvar till julafton och så mycket man vill hinna med. . . Ha det gott!

Inga kommentarer: