måndag 7 december 2009

Santa's little helpers

Ja, den titeln fick min LO denna gången. Dessa fotona har legat några veckor och bara väntat på rätt papper, och nu kom det! Vi fotade hundarna till jul, och skickade korten med mail till uppfödarna förut. Det har vi förvisso slutat med nu, detta är sista året vi gjorde detta, tror att det är julen 2007.


Jag har använt det underbart vackra pappret St. Nick Holly Berry från Bo Bunny. Tyckte de röda bären var så vackra, valde att skära ut några blad och bär, och stack det ena fotot under. Sedan lade jag 3D-lack på några utvalda blad och bär, för att få lite mer effekt. Under fotona har jag mattor av grön cardstock, sedan har jag slipat med sandpapper på både foton och mattor, och distressat kanterna. Ett härligt rött band lade jag bakom fotona, och häftade fast det direkt på pappret. Gjorde en dubbel rosett och monterade på, och satte en rhinestone på toppen. Jag skrev ut en 15 cm stor cirkel från datorn som jag klippte ut, och sedan använde som mall för cirkeln med rhinestones. Jag har så svårt för runda former, måste alltid ha en mall. Sedan klippte jag ut en bit papper ur det vackra pappret i samma serie, St. Nick Cot Outs, lade lite 3D-lack på ziczac-bandet, och monterade det hela med 3D-kuddar. Titeln är textad med självhäftande stickers från Websters Page - Storytellers, så vackra bokstäver! Dessa har jag sedan highlightat med guldpenna.

Materiallista:
Mönsterpapper Bo Bunny - St Nick Holly Berry
Mönsterpapper Bo Bunny - St. Nick Cut Outs
Cardstock grön
Gelly Roll Metallic penna Gold
Bokstavsstickers från Websters pages - Storytellers
Rött band
Rhinestones lime
Övrigt. 3D-lack

Hoppas att detta kunde ge er lite inspiration! Ha en trevlig vecka!

Kram ScrapLinda

1 kommentar:

Linapyssel sa...

Underbart gullig LO!
Kramar Lina