lördag 26 december 2009

Vintage med Graphic45


Vintage är ganska outforskat av mig, vintage i rött och gult har jag sannerligen aldrig provat. . . Tycker att stilen är svår att få till men jag hoppas att detta är en bit på väg. Dessa läckra papper från Graphic45 gav mig en ordentlig utmaning! Särskilt det med renässansbilderna, de härligt röda papperen tycker jag var väldigt roliga att jobba med. Papperen är dubbelsidiga vilket jag uppskattar mycket, det är väldigt roligt att kunna göra välmatchade kort av bara ett mönsterark om man vill. Jag skapade två kort av bara farten, det lilla blev liksom över när jag skar till det stora. Jag använde ett annat format denna gång som jag tycker passar renässansbilderna bra. Det stora kortet har måtten 4"x8" och det lilla blev då 4"x4".
På det lilla har jag använt mig av goosebumpz cirkel för att ge lite struktur till cirklarna. Där har även de snygga bokstäverna från Storyteller kommit tillanvändning igen, mycket användbara!

Material;
Papper: Graphic45; Renaissance Faire collection, Fashionista collection, svart cardstock
Övrigt; Svart organzaband, svart punchinella, rött organzaband, knapp, miniros

Hoppas att ni myser i stugorna och hinner med lite pyssel här och där. God fortsättning på er!
//Mill@n

Inga kommentarer: