lördag 5 december 2009

Julstrumpekort


Denna veckan hade jag lust att prova något nytt. På mina bloggrundor om kvällarna hittar man en del kul som samlas i ide´banken. Ibland bokstavligen på hårddisken men oftast som ett litet fragment som ibland faller i glömska, men även då & då faktiskt realiseras. Mallen till denna strumpa hittade jag här. Jag har dock ändrat lite här & där för att få proportioner som faller mig i smaken. (Jag ökade storleken både vid utskrift och sedan förlängde jag skaftet på strumpan samt minskade häl & tå lite). Jag gjorde en enkel tag att sticka ner i också för att få med en hälsning. Riktigt kul är det att skapa i annat format ibland!
Material;
Papper: Inkido, grön ruta, vit cardstock
Dekorationer; QK järnek, Bosskut alfabete Black Jack, snöflingebrads & snöre
Ha det gott!
Mill@n

1 kommentar:

Carola sa...

Så otroligt liten söt julstrumpa! Jag blir glad bara av att se den! =) Vill gärna försöka mig på att göra en jag mé.
/Kram Carola