onsdag 11 november 2009

Inspirationsalster till skisstävlingen!!

Idag visar vi DT tjejer vår tolkning av månadens tävlingsskiss!!



Först ut är Scraplinda´s härliga tolkning!



Detta var en härlig skiss att jobba med, tack Tessalonika för ett
underbart arbete! I normala fall har jag ju svårt att skapa utifrån en
skiss, men denna var mycket lättscrappad tycker jag. Jag har utgått
från ett cardstock, och låtit mönsterpapprena bli en detalj bara.
Cirkeln har jag gjort av halvpärlor, sedan har jag broderat swirls
runt fotot med broderitråd. Swirlsen har jag fått till genom att
skriva ut från datorn, placerat utvalda delar på alstret och gjort hål
med ett tunt hålverktyg. Titeln "alice" är utstansat i thickers med
cuttlebugen, och journalingtexten är ett alfabet utskrivet på datorn -
klippt och ihop monterat till ord.


Sedan har vi Mill@ns vackra korttolkning




Jag vill börja med att säga tack till Tessalonika för en inspirerande skiss! Som ett avbrott i julkortskapandet (som verkligen har tagit fart), kändes det skönt att byta färgskala och göra något helt annat. Jag utgick ifrån material som jag vet att jag har hittat hos Stämpelstudion och sedan fick jag dubbelkolla skissen ett par gånger för att inte helt sväva ut. Jag har ingen stor vana på att skapa utifrån skisser utan jag brukar skapa som det faller sig. Ibland går det snabbt men oftast tar det en stund att få bitarna att falla på plats. . .
Här har jag sytt en cirkel utan att trä tråden. Stämpelplattan med grattistexten är infärgad med distresser. Strået är stämplat två gånger med samma infärgnig och sedan embossat med clear embossingpulver. Lite härligt bling & några få blommor så är saken klar!
Material;
Stämplar: Strå, Grattiskramar
Papper: Turkos & brun cardstock, akvarellpapper, mönstrat papper
Övrigt: Bling, hydrangea & rosor

Och till sist Tessalonikas tolkning!


Jag har använt mig av ett brunt cardstock, samt ett i vinröd ton. Mönsterpappret kommer från shoppen. Jag har klippt ut cirkeln från wellpapp och chalkat den. Jag har även chalkat de båda chipboard swirlen i samma bruna ton.


Hoppas att ni blev inspirerade att hänga på i tävlingen! Alla alster som skickas in kommer att visas här på bloggen den 2/12 då vi också kommer att presentera vinnarna.


Lycka till!!



Inga kommentarer: