onsdag 25 november 2009

Julstrut-inspiration



Idag bjuder jag på en gammal favorit som jag gjorde förra året och som jag själv tycker om att både göra och ge bort. Originalidén kommer från förra årets Allers Julmagasin och mitt inlägg från förra året hittar du här med ännu fler varianter.
Jag har använt superfina papper från Papirdesign med lite vintagekänsla. Dekoren kan man ju variera i det oändliga, här har jag använt två stämplar från Inkido som stämplats på matchande papper och sedan en utklippt ängel från det söta ängelpapperet även det från samma leverantör. Samtliga dekos limmades först på ett albumblad för att få bättre stadga innan det monterades med distanstejp. Insidan av hjärtflikarna är klädda med ängelpapperet.
Hoppas att ni nu blivit inpirerande att prova själva! Nedan hittar ni en mall som ni kan spara.
Ha det gott!
Mill@n


Inga kommentarer: