måndag 12 oktober 2009

Criss cross kort och altrad tändsticksask med påse


Ja, så var det måndag igen, och min tur att blogga alster. Denna gången var jag inte ute i lika god tid, snarare så att idéen kläcktes igår kväll! Jag har suttit i flera dagar, men ingen inspiration har skymtat. Först igår började en idé att arbeta sig fram, så det fick bli till att scrappa koncentrerat och utan distraktion denna gången. Jag såg Millans och Tessalonikas materiallista, och tyckte det var himla smidigt, så jag kommer att göra en likadan materiallista, som kommer längst ner i inlägget.


Först skapade jag ett criss cross kort, dock smalare än vanligt. Här har ett halvt cardstock räckt till hela stommen, så kortet blev i slutändan 10 x 15 cm. Det blev riktigt bra tycker jag. Jag har använt det fina ängel-pappret, distressat alla kanter, och sedan clearembossat alla yttre kanter. Klippte en scallopremsa av brun ruta med min mönstersax, och gjorde hål i alla bågar med håltång. Runt bandet knöt jag den härliga pärlflossen, och monterade sedan en liten handgjord blomgrupp ovanpå. Den blomgruppen är verkligen handgjord! Jag har gjort egna rosor av Reprint-blommor, och sedan clearembossat dom. All clearembossing är gjord med min VersaMark Dazzle frost-dyna.


Utdragskortet är stämplat med ännu en underbar stämpel från Angi B, vit-embossad. En ruta att skriva hälsningen i, stansad med en nestabilitie, och distressad. Ett vitt band att dra ut kortet med.


Sen kunde jag ju så klart inte sluta! Dessa papper var ju så vackra. Så en av de cellofanpåsar som mitt material kom i, hamnade också på scrapbordet. Här är själva toppen en utskuren nestabilitie, som jag vikt på mitten. Sen har jag skurit ut två bitar i en mindre nestie, så att det blev fina mattor. Återigen har jag gjort en scallopkant i brun ruta, knutit lite pärlfloss ovanpå. En dubbel brun Reprintblomma med brad och blad, så var påsen färdig.


Tändsticksasken är gjord på precis samma sätt, distressad, scallopkant, och blomma. Dock ingen pärlfloss här, det räckte gott utan.

Materiallista:
Inkido papper ängel
Inkido papper ruta brun
Brun cardstock
Slät, vit cardstock
Turkos pärlfloss
Omonterad stämpel - Jingle Bell Border från Angi BVit minikalla, grönt blad, Reprint blommor, vitt prickigt sidenband.


Naturligtvis finns allt ljuvligt material att köpa i Stämpelstudions webshop! Nu återgår jag till mitt pysselbord, och så ses vi igen på måndag! Kika gärna in min egen blogg under veckan.

Kram Scraplinda

1 kommentar:

Gurkiss Scrappande sa...

Super läckert, verkligen *nickar*

Kram Gurkiss