lördag 10 oktober 2009

Happy Halloween!!


Halloween är egentligen ingen högtid vi firar i min familj, barnen uppskattar dock en extra fet godispåse... Jag fick en clearstamp från Imaginisce i mitt smarriga DTpaket som jag kopplade samman med Halloween som ju är i antågande. . . Små stämplar kan ju vara lite kluriga att få till ett kort i vanligt format av, så jag valde att göra ett mindre kort och sedan en godispåse av denna lilla clear-godbit. Något nytt som jag provat för första gången är att göra lite 'spret' med smala remsor på båda alstren, det ger ett lite busigare utseende tycker jag . Både albumblad och pappersblommorna har fått en orange touch av distressfärger.



En detaljbild som visar den söta pumpan som fått Glossy accent för lite glanseffekt, mitt 'spret' och sedan blommorna som faktiskt är en kombination av tre olika varianter. Allt material finns i Stämpelstudions shop
Materiallista;
Papper: Brunt cardstock, albumblad, 'spret' av Inkidos notpapper
Stämpel: Imaginisce-Carriage
Dekorationer: Blommor & små blad


Materiallista;
Papper: Svart cardstock, albumblad, 'spret' av Inkidos notpapper
Stämpel: Imaginisce-Carriage
Dekorationer: Blommor & blad
Utstansat: QK Katie & Bosskut Black Jack
Påsen är en thepåse från Kahls the och kaffe (svart)

Som sagt så var det en utmaning för mig att få hugga in på mitt DT paket, det innehöll bla en annan typ av stämplar än vad jag normalt hade valt själv. -Superkul!- Jag kommer att blogga mina alster på lördagar framigenom. Om ni har frågor så svarar jag gärna! Ha en riktigt skön fortsättning på helgen!

Inga kommentarer: