torsdag 22 oktober 2009

DT alster om Hälge!!

Min LO som jag visar i dag handlar om vår underbara Hälge som vi var tvungna att ta bort för 1,5 år sedan då han hade varit sjuk en längre tid. På min LO har jag valt att använda en underbara clerstamp från Inkadinkado. Det kan kännas lite konstigt kanske med fjärilar i samband med vintertid, men våran Hälge var verkligen sprudlande och busig, så jag tyckte den passade perfekt!! Kortet har jag skrivit ut i Sepia, det gav mig en skön kännsla ihop med papper, rosor, den röda fotomattan och clerstampén.

Jag har valt ett brunt bazzill i botten och sedan använt Inkidos papper Ruta/brun. Sedan har jag använt mig av ett helt slätt cardstock när jag stämplat runt mitt kort, lade ut en mall först och sedan har jag stämplat lite hur som helst, blir en typ av maskning. Jag har använt mig av en brun stämpeldyna och även stämplat vissa detaljer i rött!! Utsidan av har jag chalkat med rött. Jag har också använt en Sakura penna clearstar för glitter på alla stämpeldetaljer. På alla 3 pappren har jag använt mig av en hörnstans för att få runda mjuka hörn. Lite rött organsaband fångar upp det röda.
Uppe i hörnet har jag lite sköna rosor i samma bruna ton och lite rött pärlfloss, texten är från min Dymo!!
Det är verkligen jätteroligt att använda stämplar på LO. Det blir verkligen "min egna dekoration".
Ni hittar som vanligt allt i vår shopp och en materiallista följer nedan!!

Materiallista
Brunt bazzill
Vitt slätt bazzill
Inkido papper ruta/brun
Mellan ros, choklad
Clerastamp från Inkadinkado, Butterfly scroll
Pärlfloss
Organza band

Vi ses igen nästa vecka, lämna gärna en liten kommentar om ni har kikat förbi!!
KramTessalonika
Mer inspiration hos mig!

Inga kommentarer: