måndag 1 februari 2010

Dagens DT-alster och ny tävling!

Idag bjuder jag er på en sockersöt - men samtidigt lite tuff - LO om min man..... jag scrappar honom alldeles för sällan! Men man kan ju alltid bättra sig, och tiden är väl suverän för det, när alla hjärtans dag är på ingång.
Jag har använt Inkidos underbara papper Rosa kärlek som bas, men det är också det enda mönsterpapper jag använt idag. Fotot är först monterat på slät cardstock som jag hade i DT-spillbitslådan, stansat med min Martha Stewart, och sedan kört i min paper crimper. Därefter har jag tagit den papp som ligger i After Eight-kartongen - ja chokladen den är slut! - och använt den till matta underst. På det har jag monterat ett härligt roshörn med de underbara mellanrosorna. Rosorna har fått fasteners-blad, stansade i spillbitar. I fotots övre vänstra hörn har jag tvinnat ihop ett hjärta av mörkrosa ståltråd och minirosor. Rosorna har sen fått lite guldigt glitterlim på sig. Sen målade jag med crackle paint direkt på pappret, och för att det skulle torka lite fortare värmde jag på det med embossingfönen, så smart att kunna göra det när man är otålig som jag! Som titel har jag använt Storytellers underbara bokstäver, så smidiga att man kan flytta runt dom en stund tills man kommit på hur man vill ha dom, och sen fäster de ordentligt i alla fall. Stansat ut två hjärtan ur wellpapp som jag monterat vid texten, hjärtana har fått lite glitterstickles rock candy och lite glitter på sig. Snabbscrapp och återvinning visade sig bli en underbar kärleks-LO!

Materiallista:
Vit slät cardstock, grön cardstock
Mönsterpapper Inkido Rosa kärlek
Alfabetsstickers Storytellers
Mörkrosa ståltråd
Mellanros rosa
Övrigt: wellpapp, minirosor, QK stans fastener, Martha Stewart stans Doily Lace, crackle paint Picked Fence, glitterlim, vit penna


Precis just nu pågår röstningen för januari månads tävling, vi fick in så många fina alster! Riktigt svårt att rösta, alla är ju lika fina. Mitt i allt detta ska vi starta en ny tävling, och denna gången blir den lite annorlunda. Det är jag ScrapLinda som håller i tävlingen denna gången, och ni som brukar hälsa på här och inne hos mig vet ju att jag gärna altrar saker.... så tävlingen går helt enkelt ut på att ni ska göra ett alter! Med twist..... vi vill se:

minst en handgjord dekoration
 bubbelplats (i sig själv, eller som stämpel, det bestämmer du själv)
 band använt på ett annorlunda sätt

Ditt alster ska vara nyskapat och unikt för denna tävling, men du får gärna blogga det i din egen blogg efter att du mailat det till oss. Det står dig fritt att skapa något nytt eller om du vill vara miljömedveten och förvandla gammalt till nytt. Vad du än väljer så ska vår lilla twist finnas med. (Alltså inga kort eller LO:s denna månaden.) Du har till söndag den 28 februari kl 23,59 på dig att skicka in ditt bidrag till: linda.horn[@]bredband.net (ta bort klamrarna först bara). Skicka gärna lite större bilder, det kan vara svårt att se hur vackert alster ni gjort om bilden är för liten. Så nu hoppas jag på riktigt många läckra alter-alster i min mailbox!

Kram ScrapLinda

Inga kommentarer: