onsdag 10 februari 2010

Härligt, vacker, mumsig inspiration från DT-gänget!

Jaa, det är vad jag ska bjuda på idag!! Dessutom ska jag bjuda på ett muffinsrecept! Garanterat kalorifritt, vad säger ni om det?! Fast inget gott-gott före maten, så receptet får ni vänta lite på... Vi börjar med mina duktiga kollegors härligt vackra alster, först ut kommer Tessalonikas underbara, altrade burk:


"Jag har valt som inspirationsalster att altra en underbar liten burk. Självklart blev det i kärlekens tecken då dagen D snart är här!! Jag har vikt och wellat papper till en blomma som jag satt en ros i, locket har jag målat med akrylfärg och sedan stämplat med bubbelplast.


Band har jag använt, men kanske inte på något annorlunda sätt utan mest mycket band.


Jag hade tänt fylla denna burken med godsaker till min älskling på Alla Hjärtans-dag!!"

Nästa alster är från Mill@n, en underbart ljuvlig ask:
"Jag har använt Inkidos skimrande cardstock och valde att hålla allt i vitt. Jag stämplade med bubbelplasten i svagt grått och embossade i glittrigt embossingpulver för en festlig känsla. Jag gjorde en egen deko i cernitlera som blev för hårt gräddad och jag var tvungen att måla den i vitt i efterhand. . . Band på nytt sätt hade jag riktigt svårt att knäcka, så jag fixade till en liten härva som nödlösning."

Så kommer då mitt eget bidrag, och det är ju egentligen inget praktiskt alls, som mina kollegor gjort. Men det är smaskigt, riktigt smaskigt! Eftersom Linda fått många förfrågningar i affären på en beskrivning till dessa underbara muffins med tag, presentkort, biocheck - ja vad man nu vill stoppa i, så tänkte jag att då gör jag en sån! Jag bara måste ju varna er: detta är starkt beroendeframkallande!!!



Jag började med en rosa muffinsform på en liten kakservett, sen har jag dekorerat min muffins med vaniljprickig chokladgrädde, marspinanrosor, sockerglasyr, chokladmousse, pärlströssel... Sen fortsatte jag min sockerbomb (som ju är helt kalorifri!) med silvergrädde, mera marsipanrosor, jordgubbsgrädde, och sist några underbara körsbärsblommor i socker på toppen, tillsammans med chokladpralinen överdragen med vit choklad och silverkristyr!! En krispig rosett i sockerkristyr och en nougatfjäril, så är efterätten fixad! Tänk att något så läckert kan skapas med papper! (Min handgjorda dekoration är ju så klart fjärilen, som jag klippt ut och bockat till lite silvertråd med glaspärlor som spröt. På tagen har jag stämplat med den obligatoriska bubbelplasten med. Band på annorlunda vis? Ja, det vitprickiga bruna bandet längst ner, det silvriga bandet under fjärilen och det rosa bandet på toppen, som alla rynkats ihop ska väl lugnt passa in under det kriteriet.)


Vill ni också göra en smaskig muffins? Klart ni ska prova!! Det är så kul!! Och faktiskt ganska enkelt! Men för att inte receptet ska ta över detta inlägget helt, så får ni vänta..... tills i kväll! Då ska jag ge er ett enkelt recept på en supersmarrig muffins att överraska någon med.

Nu hoppas jag att ni fått massor med inspiration till att altra något ni har där hemma, eller till att skapa ett helt nytt alster - bara det inte är ett kort eller en LO!! Varför inte göra en egen kalender, altra scrap-förvaringen som är så tråkig och enkel, piffa upp kaffeburken eller göra en liten söt ask att ge bort på Alla Hjärtans-dag?! Glöm inte bort den handgjorda dekorationen, bubbelplasten, och att använda band på ett annat sätt. För mer info, kika HÄR!!

Ha det gott!! Kram ScrapLinda

Inga kommentarer: