onsdag 24 februari 2010

Lite tips vid scrapbordet...

Jag som rörelsehindrad måste tänka på att ha allt smidigt och nära till hands. Därför måste jag komma på saker som gör att scrappandet blir enklare. Några av de sakerna tänkte jag dela med mig av idag.

När jag stämplar, finns det några saker jag inte klarar mig utan! För att rengöra mina stämplar använder jag detta:


Rubit-Scrubit-dynan är suverän. Tillsammans med Stamp Cleaner tar den bort även gammal ingrodd stämpelfärg, så smidigt.

När jag distressar använder jag detta:


Våtservetter för bebisar, Kleenex och ett teflonark. Jag jobbar alltid på ett teflonark när jag stämplar, de går att köpa dyrt för just scrapping-ändamål, men jag har köpt mitt billigt på Ica. I kökshyllorna hittar man det, ja alltså ett vanligt bakplåtspapper, teflonbehandlat för att hålla jag vet inte hur många omgångar i ugnen. Det gör ju att det är super att embossa på med, inga problem med värmen från fönen - eller limpistolen heller för den delen. Smältlimmet är bara att plocka bort då det stelnat. När jag har stämplat färdigt tar jag bara en våtservett och torkar av hela arket med, sen torkar jag efter med en kleenex.

På detta sättet kan jag stämpla och distressa utan att behöva springa (hmmmm, nja masa är väl snarare rättare sagt) ut i köket för att rengöra stämplar, eller hämta disktrasa för att rengöra bordsytan. När bord och skärunderlägg blir smutsiga torkar jag av med våtservett, funkar utmärkt!

Stämpla lugnt! Kram ScrapLinda

1 kommentar:

Mill@n sa...

Toppentips Linda! Rubit-Scrubit har jag inte provat själv . . den verkar ju toppen!