måndag 8 februari 2010

Novemberljus i februari

Idag bjuder jag på en LO med ett foto taget av min man. Han är så duktig på att ta naturbilder och sånt, däremot ska det tas på människor så är jag bästa fotografen. Men här har han alltså fotat Linköpings domkyrka, och fick med en så häftig effekt att jag var tvungen att scrappa detta fotot när jag fick det vackra gröna pappret Celebrate från Karen Foster. Effekten? Ja kika in till mig sen, så ska jag berätta mer om den där inne.
Jag valde att ha en grå cardstock som botten, för att de gröna färgerna ska få komma mer till sin rätt. Först monterade jag fotot på en minimalt större vit matta, för att sen montera allt på en väsentligt större svart matta. Gillar effekten av den smala vita ramen mot den svarta stora ramen! Sen valde jag baksidan av Celebrate, det färgerna i det randiga mönstret passade så bra till detta fotot tyckte jag. Skar ner det så det var lite större än den svarta mattan, och rev av det en bit ner. Distressade kanten så klart! Skar till en tag i matchande grön cardstock, som jag faktiskt hade sparat sen tidigare månadspaket, passade ju utmärkt här! Tagen har fått ett litet svart sidenband på sig ur egen gömma, drar man ut den så kan man läsa om just Novemberljus och detta foto. Skrivet med vit penna direkt på cardstocken, för att hålla den enkel. Dekorerat sparsamt med utstansade löv, som fått lite puffy-snö på sig, och några olika snöflingor, som fått lite glitterlim på sig. Titeln är utstansat i cuttlebugen och vitt thickersark. Några gröna blingstenar i hörnen på den svarta fotomattan, och i mitten på några av flingorna. Tyckte sen att det saknades något, men efter att jag satt dit min signatur såg jag att en doodlad ram runt hela cardstocket rådde bot på det!

Materiallista:
Grå, grön, svart & vit cardstock
Mönsterpapper Celebrate - Karen Foster
Thickers vit
Rhinestones lime
Brads snöflingor
Övrigt: Stansade löv och snöflingor, svart band, vit puffypenna. Distressdyna Shabby shutters och Peeled paint.

Glöm inte vår månadstävling, läs mer om den HÄR!! Jag hoppas på att få mailboxen full med underbara bidrag!! På onsdag kommer inspiration från DT-teamet, och även en smaskig tutorial!! Säger inte mer nu, utan ni får tåla er till onsdag! Ha det så gott, och trevlig vecka!

Kram ScrapLinda

Inga kommentarer: