onsdag 12 november 2008

Lite mer nya stämplar!!!


Här kommer ett smakprov på de fina bröllopsstämplarna från Scrapmagasinet som stämpelstudion fått in!!! Fastän det inte är högsesong nu så gifter sig ju folk året om :-) Hjärtan,tårta, bukett och brudpar är bara några av stämplarna från bröllops-stämpel-settet.

Alla stämplar är embossade med clear pulver för att få till en lite lyxigare känsla.
Färglagt som vanlig med distresser.
Det gröna pappret är embossat i cuttlebuggen med den underbart söta embossplattan Birds and swirls.


Blommor med vita halvpärlor och fin pärlfloss



Tag i vit krympplast där jag först stämplat med den fina stämpeln Och störst av allt.... sedan klippt ut i en tag form, gjort ett hål( för att kunna hänga den i) och sedan krymt med hjälp av min emboss-fön! Jisses va skoj material att jobba med:-) man känner sig som barn på nytt!!!
För att få till det där lilla extra har jag sedan lagt på ett lager 3-d lack.


Det söta brudparet :-) Bruden håller en mindre bukett men jag tyckte buketten var så fin så jag tog och monterade den lösa buketten ur setet (som är aningen större än den hon håller i) på 3-d kuddar ovanpå den andra, för man kan väl inte få för mycket blommor? ;-)

Ha en bra dag i höst-rusket!
Ida/Tato rosen

18 kommentarer:

goooooood girl sa...

your blog is good good good......

Anonym sa...

åh vad söta, den dagen det är dags för mig att gå nedför alltaret blir det en del bröllopsstämplar.
men jag får väl hålla mig till krypplasten sålänge då :P

Anonym sa...

Vilket läckert bröllopskort!!
Stämplarna är härliga!!!

Unknown sa...

Bra idé med embossfön på krymplast, trodde bara man kunde krympa i ugn. Måste testa ikväll:)
/Anneli

Diana/Decdia sa...

Jätte fint! Krympplast verkar vara hur skoj som helst! Får testa det en dag...

Lene sa...

Oh så fint ett kort och så underbar en stämpel. Krympplasten står nu på önskelistan tillsammans med några av de här söta stämplar.
/Lene

Karin sa...

Vilket fint kort, härlig stämpel! Gillar hur pärlflossenär ringlad runt kortet, riktigt snyggt ! =)
& det här med krympplast, måste testa!! =)

Anonym sa...

Återigen så blir man frestad av att testa den där krympplasten. Förstår att det är roligt. :-)

Söta stämplar och vilken smart ide' att sätta blommorna på 3d-kuddar!
Tycker även att den textstämpeln är så fin.

Fint kort!!

/annkan

sussig sa...

Krympplast är ju hur skoj som helst, måste testa med embossfön.

Anonym sa...

vilket härligt kort! Jättefin brudparsstämpel, den måste jag nog ha ;-)

Maria /Maskan sa...

Jättesöt stämpel o fint kort!

Anonym sa...

Köpte bröllopsparet på mässan i Göteborg,är så nöjd med den

Anonym sa...

Ja, krympplast är kul!

Britt-Marie sa...

Vilket fint bröllopspar. Tänk om någon jag känner kunde gifta sig så man får en anledning att köpa den fina stämpeln! :DD
Jättefint kort!

Anonym sa...

Önskar jag hade haft dessa stämplar när i somras gjorde bröllopskort. Jättefint!

Anonym sa...

Vilket fint brudpar!! Underbar stämpel.

Therese sa...

Wow vilket fint brudpar!!!
Den stämpeln hade jag behövt i somras.

Anonym sa...

Vilken gullig stämpel! Mycket fint och lagom svårt/enkelt kort. :)