torsdag 6 november 2008

Skjortkort

Här kommer en beskrivning på hur du viker ihop en skjorta :-)
Börja med ett papper som är ca 18x30 cm
Vik på längden in bägge sidorna till mitten och vik upp igen.


Vik in 2 av hörnen jäms med den tidigare vikta linjen.


Vik de två trekanterna på mitten liksom...


Vik sedan in sidona igen...


och vik ned överkanten så att ärmarna sticker ut.


så här ser det då ut på andra sidan.


Vik uppnederkanten ca 1,5-2 cm...


Vänd och vik så att kragspetsarna möter varandra...


Vik sedan kortet på mitten och trä det så att kragen håller ihop skjortan!


Sådär ja!!! En skjorta till Far färdig, nu är det bara att dekorera :-)


Lycka till!!!


Ida/Tatoo rosen


24 kommentarer:

Unknown sa...

Åh det måste jag testa!! Ett tidigare försök att göra en skjorta slutade i papperskorgen...

Britt-Marie sa...

Tack för beskrivningen. Vilket kul kort!!

Diana/Decdia sa...

Aha, det är så man gör! Tackar för tipset!

Anonym sa...

Detta MÅSTE jag testa!
Nu vet jag iallafall hur man gör, tack! :D
Kram!

Anonym sa...

kanonbra tips till farsdag! Det ska testats.

Anonym sa...

Tusen tack för beskrivningen *glad*
Nu ska här provas :)

Kram

Eva-Lena sa...

nu är det bara att sätta igång ju-kul:0)))

Anonym sa...

TACK!

Anonym sa...

hmmm, tja jag får nog öva ett antal gånger innan det blir lika snyggt som ditt för detta blev nästan katastorf :)
Eva A

Anonym sa...

Det måste jag testa!

Tack för en superb beskrivning!!

/annkan

Anonym sa...

En pappersskjorta till far får det bli... Tack för beskrivningen!

Eleonor sa...

Det var lite klurigt att förstå hur det skulle vara när det var dags att få till kragen, men till slut fick jag till det. Tack för instruktionen! :-)

Lene sa...

Kul, nu ska jag testa det!
Tackar för visningen.

Anonym sa...

tack för beskrivningen! eran blogg är så bra för ni kommer jämnt med jätte bra beskrivningar på det ni har gjort :D
www.bleckvardsscrap.bloggagratis.se

Anonym sa...

men! jag har ju vikt skjortor av 20-lappar i hundra år.. varför har jag aldrig tänkt på att använda det i scrapbookingen?
ibland behöver man bara en liten knuff för att inse saker! tack för inspirationen!!

Annika sa...

Ska testa detta, blir ett tufft kort:)

Annika

Anonym sa...

Ja,det ser ju så lätt ut...

Anonym sa...

Det är så bra med dessa bild för bild beskrivningarna!

Anonym sa...

Det måste jag testa. Har inte fått till något kort till far än så det skulle ju passa jättebra!

Anonym sa...

Nej, lätt var det inte, tycker jag. Fick inte till någon snygg krage alls :( Får nog öva lite, det är ju några timmar kvar ;)

Anonym sa...

Letade runt på nätet efter inspiration till farsdagskort. Tack för skjort-tipset! Ska försöka mig på det nu. :)

Och snygg blogg! Helt klart en av mina nya favoriter!

Anonym sa...

Tack för beskrivningen!

lillis70 sa...

Har aldrig lyckats komma ihåg hur man vek 20:rna, så om jag sätter fart nu så kanske jag får i hop ett kort.
Tack för beskrivningen!!

Anonym sa...

ÄNTLIGEN en beskrivning som jag FÖRSTÅR!!!! TACK!!!! Hann tyvärr inte se innan farsdag men nu KAN jag den =0)