onsdag 13 januari 2010

DT inspirerar i Januaritävlingen

Idag bjuder vi DT tjejer på lite inspiration för vår pågående tävling. Vi hoppas att ni vill vara med och skapa tillsammans med Stämpelstudion och såklart tävla om priserna! Vi ser fram emot era bidrag!

ScrapLindas alster;
Jag utgick från ett vanligt, vitt cardstock för att fotona skulle få fullt fokus. Detta upplägg har jag vetat att jag ska scrappa länge, de fyra små målade bilderna köpte vi som souvenirtavlor på vår resa till Gran Canaria. Fotona tog jag in i mitt layoutprogram och förmiskade dem, för att sen ändra storlek på dem så de hade samma storlek som målningarna. Alla foton och målningar ligger på ljusblå cardstock, medan titeln längst ner har en matta av blå cardstock. Där har jag också samlat våra tre kriterier för tävlingen: vit punchinella, wellpapp - jag älskar att jobba med wellpapp - och utstansad titel. Lite mer utstansat i trollsländorna och myrorna, som skänker lite liv till LO:n.


Tessalonikas alster;
Dessa 3 dekorationer var lite roliga att sammanfoga. Jag gjorde ett tackkort.Jag har gjort ett kortstomme som är 20x15 cm. Använt min kantstans för att få en snygg kant. Självklart har jag med wellpapp i form av mitt hjärta. Detta har jag även chalkat en del i rosa och brunt. Jag har lagt puncinellan under det mönstrade pappret och har valt grönt för att sammanföra det gröna som finns i rosen. Jag har stansat ut 2 cirklar med min handstans, dessa har jag edge scrapat samt chalkat, fyllt på med en pappersblomma och en röd ros. Under texteskylten ligger det spets och tyll!!

Mill@ns alster;
Jag har stansat 18 objekt i två olika former som bildar bakgrunden. Jag gjorde sedan en banner av Punchinella och Inkidos coola svarta wellpapp som skall se lite ruffigt avsliten ut. Sist -en liten spetsremsa och några svarta pärlor som ni kanske kan skymta under Inkidos stämpel Vänner.
Hoppas att ni hänger på nu och ha en bra dag!

Inga kommentarer: