lördag 30 januari 2010

Love Marrakech


I mitt DT paket fanns dessa härliga papper ifrån Basic Grey Marrakech. Det skymtade fram även på mitt inlägg förra lördagen men på dessa alster sparakr det loss ordentligt! Min favorit blev det blå papperet med ett traditionellt mönster, tycker om den pigga blå färgen men ändå med ett lugnt uttryck. I kombination med det yviga blommiga tycker jag att det blir en kul mix.
Överst har jag gjort ett litet minialbum mha Spellbinders. Jag stansade först Kellogskartong (släng inga sådana!) och sedan blandade jag de mönstarde papperen. Den ena sidan (baksidan) på varje blad är klädd med vit cardstock. Jag har inte fyllt detta album än men tanken var att göra ett kärleksalbum med favoritdikter till någon man tycker om. Bokstäverna är stansade i QK Katie classic med foam, en mycket användbar produkt till alfabeten odyl. Cuttlebug hjärtat fick vara med även här tillsammans med en superläcker blå ros och några vikta småblommor. Bandet samt ringen som håller ihop albumet fanns i mina egna gömmor (köpt i sybehörsaffär).


Ett enkelt kort med pärlhjärta fick jag också ihop. Pärlandet är en tidigare hobby som lämnade efter sig en del lager. . . .Jag tror att den hobbyn får lite nytt liv nu efter mitt besök på en pärlmarknad i Kina....(mer lager!) Pärlor och knappar och en liten platta som jag torrembossat och distressat, svårare än så behöver det inte vara! Ha en trevlig helg!!
//Mill@n

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Åh så vackert!!!!