lördag 23 januari 2010

Nyckeln till mitt hjärta





Det här kortet får heta ’Nyckeln till mitt hjärta’ , en massa nycklar faktiskt! Jag tror och hoppas att det finns många nycklar till samma lås. . . Denna nyckelstämpel kommer från Stamp'n Stor art stamps, ett nytt fabrikat för mig
Jag fick för mig att jag skulle plocka fram och leka lite med mina Impresserdynor. Impresserdymorna är så klara och fina i färgerna tycker jag och de är lika kul att arbeta med som distresser men man hinner inte embossa med pulver på dem då de torkar väldigt mycket snabbare än Rangers dynor.
Jag provade lite olika bakgrundsmönster som jag hade tänkt att använda denna fina lilla nyckel till. Emellan två färger så råkade jag stämpla och sedan stryka ut utan att lyfta stämpeln från papperet och jag gillade den effekten, jag gillade den så mycket att det var så det fick bli på detta kort. På slutet så blev det lite distresser också skall jag erkänna. Det som var bra med Impressertrycket var att det inte smetades ut nämnvärt när jag använde distresser i sista steget. (lite torktid emellan, ca 5 min) Bakom papperet med nycklarna samt i det utstansade hjärtat (Cuttlebug die) har jag använt Basic Grey Marrakech. Hjärtat byggde jag upp lite på höjden också med ett urklipp av nyckelpapperet. De små hängena hittade jag i mina egna gömmor.
//Mill@n

Inga kommentarer: