lördag 9 januari 2010

Envelope folded card











Jag hittade en fin oprövad vikning som jag vill dela med mig av idag. Man använder ett helt ark och skär det 11x11", arket behöver inte vara dubbelsidigt eftersom man bara ser en sida av det. Jag valde att göra ett Valentinkort, eller varför vänta -ett kärlekskort kan kanske uppskattas mer på en vanlig tisdag?! Jag har valt att dekorera sparsmakat med bara ett hjärta som jag inspirerats av Tesa, lite pärlor och Inkidos stämpel 'Tänk alla famnar''. På insidan har jag valt samma dekos och använt Inkidos supersnygga vita randiga vellum.
Jag gjorde en skiss på vikningen för minnet. 4½"måttet tyckte jag funkade bättre än vad som demas i tutorialen. Om ni vill se klippet som jag hittade från Youtube så är det HÄR.
Hoppas att ni kommer ha kul med denna vikningen, låt oss gärna se det ni skapar!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Vilket underbart kort! Tack för beskrivningen. Måste prova!