onsdag 20 januari 2010

Se ett tag-album växa fram...

Jag fick så härliga tags i mitt paket denna gången, jag visste genast att jag skulle göra ett litet album med det. Här ska ni få se hur det växer fram...

Tag-mapparna har jag skurit till i vanligt albumblad, i måtten 14x15 cm. Det ger en albumsida på 6,5x15cm, gott om plats för tagen inuti, men även för hålet i ena kanten.

Jag började med att clearembossa och distressa...

Det blev två destressade tag-mappar...

De andra fyra klädde jag med mönsterpapper...

Monterade ihop med flytande lim, och gjorde hål. Har här använt gammal hederlig hålborr.

Här ser ni alla tagsen och deras mappar...

Monterade lite band i varje tag, så man har något att dra i... (Spetsen är från mina egna gömmor.)

Lite mer ville jag göra med mapparna, så jag embossade dom runt kanterna. Jag har använt distressdyna och clearembossing, och cleardyna med rosa embossingpulver. De egenhändogt gjorda mapparna fick bli utan kantembossing, eftersom de redan var embossade från början...

Nu är albumet ihopmonterat, dekorerat och klart!

Jag skrev ut små kärlekscitat på skrivaren, doodlade ram runt, och så lite dekorationer.

Blandat lite hej vilt bland mina stansade dekorationer...

Detta tag-album blev en sorts kärlekshyllning till min man...

Har beskurit foton, sedan förminskat dem i ett layoutprogram så de fått den storlek jag ville ha.

Valde olika typsnitt på tagsen, för att det skulle bli lite mer levande, denna tyckte jag mycket om!

Det var roligt att göra, gick ganska fort (när man väl bestämt sig!) och är en tacksam gåva!

Hoppas ni tyckte om min bildkavalkad, kommentera gärna om ni gjort ett eget tags-album, så lovar jag att komma och kika!
(Edit: Kulkedjan är återvunnen från en gammal reflex, och charmsen är från två olika halsband som gavs bort om man köpte schampo/hudlotion.)

Ha det gott!! Kram ScrapLinda

3 kommentarer:

Linapyssel sa...

Du är sanslös.....hakan min är någonstans under bordet!!!! Vackert så man tappar andan!
Kram Lina

Mill@n sa...

Superkreativt och SNYGGT Linda!

Karin sa...

Vilket kanonfint album!! Supersnyggt!