lördag 2 januari 2010

Spetsbård på kort med djup


Jag fick en söt spetsstämpel i mitt DTpaket och visste nästan direkt att jag ville göra någon sorts ram av den. Jag hittade en gammal tutorial hos duktiga Claudia/Pretty Pressings ett sk Frame card. Jag har ingen Score pal eller Top Score utan jag mätte ut mina kvadrater och bigade med ett falsben och linjal. Jag valde att stämpla min spets kant med en ljusgrå dynaoch embossade sedan med clear pulver. Jag girade hörnen i 45 graders vinkel för att efterlikna en 'riktig' ram.
Jag valde att ha en distressad platta i min ram och använde Inkidos härliga text 'Inte någon' och embossad med vitt pulver och kanterna har fått en släng av den användbara julstämpeln 'God Jul 22'. Distressdynan jag använt heter Aged Mahogany. Slutligen tllät jag mig att ösa på med de söta smårosorna och bladen, med några stansade kvistar inemellan. Min dotter kommenterade frosseriet; -Mamma, du är så antingen eller; antingen så använder du bara någon enstaka blomma, eller så vräker du på med MASSOR av blommor. Och det är nog sant, jag använder helst bara några få blommor men ibland kan det vara kul att få sväva ut i något man normalt inte gör. Det verkar svårare för mig att hitta 'lagomläget' då det gäller blommor men det kanske kommer. . . Detta är faktiskt en av tjusningarna med att få vara DT, otroligt roligt såklart och utvecklande, en fantastisk möjlighet att få prova på produkter och stilar utanför den egna komfortzonen. TACK Stämpelstudion & goa DTkollegor för 2009, jag ser fram emot ytterligare utmaningar och samarbete under 2010! Vill också passa på att önska våra läsare ett Gott Nytt Scrap År!

Närbild på spetsstämpeln.

Här hoppas jag att ni kan se djupet på kortet. . .